Hoe dien ik een klacht in?

Mocht je het nu niet eens zijn met je zorg die je krijgt van je zorgaanbieder, dan kan je hierover altijd over in gesprek. Werkkans staat altijd open voor gesprekken wat beter kan. Het gesprek over de klacht zal hier altijd zorgvuldig behandeld worden. Een klacht kan over je veiligheid gaan, maar ook de afgesproken zorg wat je moet krijgen. Mocht de klacht niet verholpen worden, dan kan je de klacht neerleggen bij klachten portaal Zorg waar Werkkans bij aangesloten is. Klik hier om naar Portaal zorg te gaan.

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGZ)
De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Meer informatie vindt u op www.rijksoverheid.nl.